PRZYJACIELE Olsztyńskiego Teatru Tańca

"PRZYJACIELE Olsztyńskiego Teatru Tańca" to cykl działań mających za zadanie tworzenie mikrospołeczeństwa zainteresowanego tematyką teatru tańca, adeptów sztuki teatru tańca, poprzez organizację cyklicznych spotkań autorskich, otwartych prób Olsztyńskiego Teatru Tańca, paneli dyskusyjnych, rozmów pospektaklowych, prezentacji kina tańca, wyjazdów na spektakle etc.


16 - 17 listopada 2020 - wyjazd na Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie

16-17 listopada zorganizowaliśmy wyjazd dla przyjaciół Olsztyńskiego Teatru Tańca na XXII Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie.

Tegorocznym bohaterem sceny „large scale”, którego będziemy mieli przyjemność oglądać jest pochodząca z Wielkiej Brytanii - Company Wayne McGregor z najnowszym spektaklem „Autobiography”.

Od 25 lat brytyjski choreograf i reżyser Wayne McGregor tworzy choreografie, badając życie z perspektywy ciała. Obecnie skupił się na postrzeganiu ciała jako archiwum, czego wyrazem jest „Autobiography” – spektakl taneczny, w którym choreografia oparta jest na strukturze genomu Wayne’a McGregora.

Fot. Andrej Uspenski

Fot. Andrej Uspenski

„Autobiography” to spektakl, który wciąż się zmienia i za każdym razem wygląda inaczej. Układ i kolejność 23 choreograficznych sekwencji tanecznych są kształtowane przez algorytm aranżujący je każdorazowo od nowa. Wszystko to sprawia, że każdy pokaz spektaklu ma unikatowy, niepowtarzalny charakter.

Do imponującego zespołu współtwórców spektaklu dołączyli: twórczyni i producentka muzyki elektronicznej Jlin, artysta wizualny Ben Bullen-Williams, projektantka oświetlenia Lucy Carter, projektant kostiumów Aitor Throup, dramaturżka Uzma Hameed oraz Nick Rothwell – twórca algorytmu wykorzystanego w spektaklu.

Kolejnym spektaklem, który zobaczymy w Lublinie jest - Leon and the wolf _ Opus - Christosa Papadopoulosa

TęPatroklosSkafidas-Opus-5685-1024x576.jpg

Opus bada świat muzyki klasycznej i prezentuje go wizualnie na scenie. Analizuje zasadnicze normy muzyczne i ich zastosowanie w całkowicie odmiennej formie sztuki, jaką jest taniec. Ciało staje się wizualną reprezentacją instrumentu, a partytura muzyczna dyktuje choreografię. Spektakl nie skupia się na sentymentalnym aspekcie muzyki. Przeciwnie, dąży przede wszystkim do oderwania się od jej sentymentalnego oddziaływania i opiera się skłonności do interpretacji; spektakl stanowi próbę zbadania naszej automatycznej reakcji na muzykę

Oprócz spektakli zobaczymy film Jonathana Burrows, Matteo Fargion, Hugo Glendinnig _ 52 Portrety

„52 Portrety” jest to filmowa kulminacja projektu online stworzonego przez choreografa Jonathana Burrowsa, kompozytora Matteo Fargiona oraz twórcę filmowego Huga Glendinninga. Projekt zakładał stworzenie krótkich portretów opartych na gestach dla różnorodnego grona tancerzy oraz performerów i publikowanie jednego z nich każdego poniedziałku roku 2016.

52 bohaterów tych portretów zostało wyselekcjonowanych tak, aby reprezentowali eklektyczny charakter londyńskiej sceny tanecznej. Twórcy zaprosili także do udziału artystów, którzy prezentowali swoje spektakle na przestrzeni tego roku w Sadler’s Wells, jednym z najważniejszych ośrodków tworzących i prezentujących taniec w Wielkiej Brytanii. Na każdy z portretów składa się bardzo osobisty taniec performera, który filmowany jest siedząc przy stole, a akompaniuje mu śpiew Matteo, który wyśpiewuje ich autobiografie oparte na brzmieniu głosów artystów. Bohaterowie tych porterów są reprezentantami najróżniejszych grup wiekowych, artystycznych dyscyplin i kulturowego pochodzenia.