NIENASYCENIE
REŻYSERIA I CHOREOGRAFIA: Antonella Boccadamo
WYKONANIE i KREACJA: Anna Janczarek, Monika Parafiniuk, Aleksandra Salej, Magdalena Widłak, Wojciech Marek Kozak
ASYSTENT CHOREOGRAFA: Nicolo Pianalto
OPIEKUN ARTYSTYCZNY: Katarzyna Grabińska
PREMIERA: 28.12.2019 Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie
WIDZ: spektakl skierowany jest do dorosłych i młodzieży
CZAS TRWANIA: 60 min
PRODUKCJA: Spektakl “NIENASYCENIE” został wyprodukowany w ramach projektu “Olsztyński Teatr Tańca.Prolog” finansowanego z Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego 2019. Organizator: Fundacja Tańca i Sztuki ARToffNIA oraz Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie.
Partner i siedziba: Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie. Po pokazach 28.12.2019 w ramach “Olsztyński Teatr Tańca.Prolog” finansowanego z OBO 2019 spektakl wszedł na stałe do repertuaru Olsztyńskiego Teatru Tańca, na zasadach OTT.
DIRECTION AND CHOREOGRAPHY: Antonella Boccadamo
PERFORMANCE and CREATION: Anna Janczarek, Monika Parafiniuk, Aleksandra Salej, Magdalena Widłak, Wojciech Marek Kozak
ASSISTANT CHOREOGRAPHER: Nicolo Pianalto
ARTISTIC SUPERVISOR: Katarzyna Grabińska
PREMIERE: December 28, 2019 Center for Education and Cultural Initiatives in Olsztyn
AUDIENCE: performance is dedicated to adults and youth
DURATION: 60 min
PRODUCTION: Performance " NIENASYCENIE” was produced as part of the “Olsztyński Dance Theater.Prolog” project financed from the Olsztyn Civic Budget 2019. Organizer: ARToffNIA Dance and Art Foundation and the Municipal Public Library in Olsztyn. Partner and seat: Center for Education and Cultural Initiatives in Olsztyn. After the shows on December 28, 2019 as part of the "Olsztyński Dance Theater. Prolog" financed by OBO 2019, the show permanently entered the repertoire of the Olsztyński Dance Theater, on an OTT basis.
trailer
galeria
gallery
fot Arkadiusz Stankiewicz
O spektaklu
W „NIENASYCENIU” na scenie pojawia się pięć wyimaginowanych postaci, każda o wyjątkowej i unikalnej osobowości. Ich zarysy powstały podczas dwumiesięcznej pracy i poszukiwań artystycznych. Proces twórczy polegał na badaniu jednostek w sposób intensywny, czasem niewygodny, a nawet wyczerpujący dla samych artystów, ale zawsze był pełen głębokiej prawdy o nich samych. Tancerze wykraczają poza rozpoznawalne zachowania przekształcając je w wyrafinowane kompozycje. W poczuciu nienasyconej ciekawości „NIENASYCENIE” chce przekazać publiczności siłę, piękno a zarazem surową i niepohamowaną kruchość, których można doświadczyć jednocześnie.
ANTONELLA BOCCADAMO (Włochy)
studiowała taniec klasyczny w Szwajcarii i ukończyła Royal Academy of London. Jej pasja do tańca współczesnego i teatru rozkwitła podczas studiów, kiedy poznała Simonę Bertozzi i Nicolę Laudati (Laudati Danza Bologna Company). Jej specjalizacją jest technika FloorWork i Release.
Intensywne doświadczenie, które dzieliła z Inaki Azpillaga, Wimem Vandekeybusem ( Ultima Vez, Bruksela), niemieckim Jauregui, Frey Faust e Pippo Delbono, było kluczowe w jej pracy, technice, ekspresji i kompozycji.
Jeśli chodzi o metodologię, przełomem okazało się spotkanie, które odbyło się w 2010 r. w Brukseli z muzykoterapeutką Nadine Rodilla (Międzynarodowy Teatr Roy Hart), z którą rozpoczęła naukowe badania twórcze dotyczące użycia głosu i związanego z nim ruchu ciała. Od kilku lat uczy tańca współczesnego aktorów i tancerzy, a także pracuje w dziedzinie neurofizjologii stosowanej.
Więcej : http://www.artfactory-international.com/team/teachers/antonella-boccadamo/
About
In "NIENASYCENIE" five imaginary characters appear on stage, each with a unique and unique personality. Their outlines were created during two months of work and artistic exploration. The creative process involved examining individuals in an intense way, sometimes uncomfortable and even exhausting for the artists themselves, but always full of deep truth about themselves. Dancers go beyond recognizable behaviors, transforming them into sophisticated compositions. With a sense of insatiable curiosity, “NIENASYCENIE" wants to convey to the audience strength, beauty and at the same time raw and unbridled fragility, which can be experienced at the same time.
ANTONELLA BOCCADAMO (Italy)
studied classical dance in Switzerland and graduated from the Royal Academy of London. Her passion for contemporary dance and theater blossomed during her studies, when she met Simona Bertozzi and Nicola Laudati (Laudati Danza Bologna Company). Her specialization is FloorWork and Release techniques. The intense experience she shared with Inaki Azpillaga, Wim Vandekeybus ( Ultima Vez, Brussels), the German Jauregui, Frey Faust e Pippo Delbono, was crucial in her work, technique, expression and composition. In terms of methodology, a breakthrough was the meeting that took place in Brussels in 2010 with music therapist Nadine Rodilla (Roy Hart International Theatre), with whom she began scientific and creative research on the use of the voice and the related body movement. He has been teaching contemporary dance to actors and dancers for several years, and also works in the field of applied neurophysiology.
More : http://www.artfactory-international.com/team/teachers/antonella-boccadamo/
recenzje
REVIEWS
Barbara Święcicka
Czy kiedykolwiek człowiek może osiągnąć nasycenie? I czym? Co nas nasyca?
Może chwilowe nasycenie jest możliwe, ale potem znów coś ssie, coś ściska, coś gniecie. Dusza wyje, ciało jęczy, umysł pragnie, bo znów chce… Czasem sam nie wie czego, ale czegoś...
Spektakl "Nienasycenie" OTT - Olsztyński Teatr Tańca - chwyta te stany chcenia, pragnienia, pożądania. Tancerze - na naszych oczach - przyłapują siebie samych, na moment zatapiając spojrzenia w odległych przestrzeniach i w oczach partnerów. To niezwykle intymne. Uśmiechają się do zaświatów, które kreują wraz ze światłami scenicznymi i muzyką. Cóż to za artystyczna orgia, gdy można tak pod pretekstem teatralnego zdarzenia wodzić na pokuszenie siebie i widza. Stawiać siebie i widza przed dylematem: miłość czy śmierć… człowiek czy zwierzę… Balia staje się oceanem możliwości, kropla potu zdaje się zaważyć nad losami świata. Wysoka wieża z czarnych krzeseł jest jednocześnie najbardziej stabilną senną konstrukcją. Uwiedzeni jesteśmy wszyscy. Na twarzach widzów, wciągniętych w wir nienasyceń, maluje się ekstaza: szczęście i lubość. Kunszt przesłonił wielogodzinną ciężką codzienną pracę artystów, już jej prawie nie dostrzegamy. Hipnotyzują widownię i przenoszą ją w dziwne zaświaty niczym Leśmian. „Nienasycenie” OTT w reżyserii i choreografii Antonelli Boccadamo to prawdziwa poezja na scenie.Can man ever achieve satiation? And with what? What satisfies us? Maybe a momentary satiation is possible, but then something sucks, squeezes, crushes something again. The soul howls, the body moans, the mind thirsts because it wants again... Sometimes it doesn't know what, but something... The performance "Insatiability" OTT - Olsztyn Dance Theater - captures these states of wanting, longing, desire. Dancers - before our eyes - catch themselves, for a moment immersing their gazes in distant spaces and in the eyes of their partners. It's extremely intimate. They smile at the afterlife they create with stage lights and music. What kind of artistic orgy is it when you can tempt yourself and the audience under the pretext of a theatrical event? Putting yourself and the viewer in front of a dilemma: love or death... man or animal... The tub becomes an ocean of possibilities, a drop of sweat seems to determine the fate of the world. The high tower of black chairs is also the most stable dream structure. We are all seduced. The faces of the viewers, drawn into the vortex of insatiability, show ecstasy: happiness and pleasure. The craftsmanship has obscured the many hours of hard daily work of artists, and we barely notice it anymore. They hypnotize the audience and transport them to strange other worlds like Leśmian. "Insatiability" OTT directed and choreographed by Antonella Boccadamo is true poetry on stage